sobota, 20 lutego 2010

Czy to jeszcze studenci, czy już...


W ostatnich tygodniach miałem przyjemność przeprowadzić dwa całodniowe warsztaty w Szkole Głównej Handlowej na zaproszenie Niezależnego Zrzeszenia Studentów (www.nzssgh.pl). Zajęcia dotyczyły wybranych aspektów zarządzania projektami, ale nie o treści warsztatów chciałbym tutaj pisać.

Od czasu zakończenia moich studiów (a to było już dość dawno…) rzadko miałem okazję stykać się ze środowiskiem akademickim. Co innego moi Partnerzy z BPD: Tadek Golonka od dawna jest gościnnym wykładowcą kilku uczelni w Krakowie i Warszawie, a Jurek Kołodziej, dysponujący tytułem doktorskim, prowadzi zajęcia na jednym z MBA. Rozmawiałem z nimi o ich wrażeniach wyniesionych z kuźni przyszłych kadr, ale własne doświadczenie to zupełnie co innego…

Spotkałem się z kilkunastoma koordynatorami projektów prowadzonych przez wspomnianą organizację studencką. Są to przedsięwzięcia o charakterze kulturalnym, naukowym i społecznym. Członkowie zespołów projektowych pracują całkowicie bezinteresownie. Projekty mają swoje struktury organizacyjne, budżety (pozyskane od sponsorów) oraz plany działań. Byłem - i dalej jestem - pod ogromnym wrażeniem ich zaangażowania oraz motywacji do rozwoju umiejętności praktycznych (nie tylko wiedzy podręcznikowej). Mają ambicję prowadzić swoje projekty tak profesjonalnie jak się to robi w świecie biznesu korporacyjnego. Mile zaskoczyło mnie to, jak aktywni i dociekliwi byli podczas zajęć. To rzadko mi się zdarza nawet podczas komercyjnych szkoleń dla menedżerów.


Nie wiem na ile była to wyjątkowa grupa z tej uczelni; ale bardzo mi zaimponowali. Ktoś mógłby pomyśleć, że to kandydaci na yuppies idący "po trupach" do celu, ale ja zdecydowanie tak nie uważam. Mają potrzebę zaangażowania się na rzecz własnego środowiska. Niewątpliwie wiedzą, że zdobyte doświadczenia będą procentowały przy budowaniu kariery zawodowej, ale ilu jest innych bez ambicji…


Mogę być spokojny - rosną kadry, którym bez obawy przekażemy stery w gospodarce!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz